Tüketici birlikleri, geçtiğimiz günlerde Bursa'da düzenlenen forumda sorunları masaya yatırdı ve yapılan değerlendirmeler sonucunda bir sonuç bildirgesi hazırladı.
Forumda özellikle devre tatil, devremülk ve termal mağdurlarının sorunları görüşüldü. Yasa ve hukuk ihlallerinin de gözden geçirildiği forum sonucunda oluşturulan bildirgede, ‘'Devre Tatil, devremülk ve termal dönem satışlarında ön bilgilendirme yapılmamakta, anket uygulamasından satış gerçekleşinceye kadar geçen süreçte tüketiciler, aldatıcı ve yanıltıcı ifadelerle, yoğun müzik ortamında iradesi sakatlanarak satış gerçekleştirilmektedir.
İlk satışı yapan şirket, tüketicileri yeniden mekanlarına davet ederek 2+1, 3+1, mavi dönem, kırmızı dönem denilerek yeniden resmi olmayan satışlar yapmakta, bu yeniden satış sözleşmeleriyle tüketiciye yeni bedeller ödetilerek soyulmaktadır. Tüketici hem satın aldığı taşınmazın vasfı konusunda aldatılmakta hem de binada katı ve yeri belli olmayan hisselere fahiş bedeller ödemektedir'' denildi.
ŞİRKETİN İÇİ BOŞALTILIYOR
Devre tatil, devre mülk ve termal mağduriyetlerinin ülkenin kanayan toplamsal yarası haline dönüştüşüne işaret edilen bildirgede, yargı sürecinin çok uzun sürdüğü, tüketici lehine sonuçlanan yargı kararlarına rağmen tüketicinin ödediği bedelleri geri alamadığı vurgulandı. Şirketlerin içi boşaltıldığı için icra yolunun da çözüm olmadığına dikkat çekilen bildirgede, ‘'Uygulamada devletin etkin ve yaygın denetimine ihtiyaç bulunmaktadır. Satıcı, 50 bin lira sermaye ile kurduğu şirket üzerinden bağımsız bir hisseli devre tatil, devremülk ve devre termal satışından milyonlara varan haksız kazancın kapısını aralamaktadır'' ifadeleri kullanıldı.
HİSSELERİ GERİ ALINIYOR
Satış sonrası sözleşme hükümlerine göre tüketiciye devredilmeyen ve kullandırılmayan hisseler için keyfi olarak yıllık 300-800 dolar bakım-tadilat aidatı talep edildiğinin dile getirildiği bildirgede, şunlar kaydedildi: ‘'Ödemelerini yapamayan tüketicilere icra takibi yapılmakta ve aidat borçları ileri sürülerek hisseleri ucuz fiyata geri alınmaktadır. Toplanan aidat paralarının da nasıl ve nerelere harcandığına dair hissedarlara bilgi verilmemekte, denetimi yapılamamaktadır. Bu durum tüketicilerin katmerli bir şekilde ayrıca soyulmalarına neden olmaktadır.
Kaynak: Olay.com.tr
Editör: Haber Merkezi