Muhtar Orak'tan Mahalle Hayrına Davet Muhtar Orak'tan Mahalle Hayrına Davet
Türkiye e-ticaret alanında hızlı büyüyen bir ülke. Alışverişte Dünya ortalaması yüzde 40 olurken Türkiye’de bu oran yüzde 10 seviyelerinde ve yüzde 40’ı yakalamak için gelişim içerisinde. Bu nedenle bu gelişime, değişime şimdiden ayak uyduran gelecekte e ticarette söz sahibi olabilir. Ancak bu geçişte, doğru hamleler yapmak, doğru ürünü, doğru zamanda ve doğru şekilde müşteriye sunabilmek önemli. Önemli olan veriyi analiz etmek E-ticarette; kargo, iade, üretim hattında çalışma temposu ve planlama, reklam gibi bir işletme için farklı giderler ve kalemler mevcut. Tüm bu verilerin doğru analiz edilmesi ve işin takibinin yapılması gerekiyor. Aksi halde satış yapsanız dahi farkında olmadan kendi sonunuzu getirebilirsiniz. Eğer işinize sahip çıkar, her aşamada ekonomiyi ve yatırımlarınızı doğru yönlendirir, takibi bırakmazsanız e-ticarette başarıya ulaşabilirsiniz. Hedef kitleniz 10 kişiden sadece 1’i! E-ticarette Türkiye’de hitap etmeniz gereken hedef kitle 10 kişiden sadece 1’i. Bu nedenle yeni bir girişimde ürün ya da hizmetiniz için 10 kişiden 9’u satmaz dese de 1 kişinin satar demesi yeterli. Girişimciler başlangıçta genelde bu hatayı yapıyor. Ürünü herkese satamazsın. Hedef kitleni önceden bileceksin ki ürünü o hedef kitleye sunarak satmaya çalışacaksın. Aksi durum, okyanusta sandal ile kıyaya ulaşmak gibi, imkansız... Küçük ürün değeri artıyor E-ticaretteki hacim arttıkça en çok yükü artan sektörlerden birisi de lojistik. Şu anda lojistik sistemi giderek ağır yükü sistem dışında bırakmaya çalışıyor. Bu nedenle de küçük ürün değeri artıyor. İnternette satılmayacak mal yok. Her sektörün ürünü satılır. Mustafakemalpaşa’da e-ticarette temel ihtiyaç olarak görülen ve en yakın markette bulunabilecek olmasına rağmen ekmek ve çerez satılabiliyor. Bunun başarılı örnekleri var ve pandemi aslında bu tür ürünlerde de fırsat yarattı. Rani algısı üzerinden herkes e-ticaret ile mobilyayı bağdaştırıyor ancak bu hata. Önemli olan “Mevcut ürünü e-ticarette nasıl satabilirim?” sorusunun yanıtını bulabilmek. Bakış açısını geliştirebilmek. Mustafakemalpaşa’da vergi levhası olan herkese bu konuda destek sağlamaya hazırım. Rekabet yerine e-ticarette sağlanacak birliktelik, hem kazançların ve istihdamın artmasını hem de ilçe ekonomisine destek sağlar. Bu konuda Mustafakemalpaşa’da Mustafakemalpaşa Ticaret Borsası ve Mustafakemalpaşa Ticaret ve Sanayi Odası tarafından gerçekleştirilen e-ticaret eğitimlerini de önemsiyor ve iki kuruma da katkılarından dolayı teşekkür ediyorum. Önemli detay fotoğraf çekmek değil, doğru kareyi yakalamak E-ticarette ürün fotoğrafları, modellemeleri ve dekupe gibi çalışmalar yapılmalı. Müşteri artık firmalardan bunu bekliyor. Bir ürün fotoğrafında; ne kadar boşluk kalmalı, ürün karenin ne kadarını kaplamalı, yer alacak yazılar nasıl olmalı? Dünya bunları konuşuyor ve bu kadar küçük detaylar firmaları başarıya ulaştırıyor. Aynı zamanda ürün açıklamalarında ürünü doğru, gerçeği neyse o şekilde aktarmalısınız. Eğer müşterinin okumak istediği, beklentilerini karşılayacak metinlere yer veremiyorsanız, o müşteriyi satışa yönlendiremezsin. Bununla birlikte doğru zamanda, doğru ürünü doğru kişiye ulaştırabiliyorsan işte orada başarıdan söz edilebilir. Ucuz değil, ürünün kalitesi ve değeri neyse o fiyat ile satabilmen gerekiyor. Ayrıca anlattığın ürün ile müşteriye kargoyla ulaştırılacak ürün aynı olmalı. Kendine güvenmelisin Son olarak kendine güvenmeli ve iyi bir ekip kurmalısın. 30 günde koşulsuz iade imkanı sunuyoruz. Sadece çağrı merkezimizde 8 kişi var. Müşteriye her türlü desteği sunuyor, ürünümüze de güveniyoruz. Bu nedenle yeni giriş yapacak kişilerin de mutlaka iyi bir ekip ile hedefine yönelik hamleler yapması gerekiyor.
Editör: Haber Merkezi