Mustafakemalpaşa’da merkezin belirli bir bölgede yoğunlaşması, Balıkesir Caddesi ve Bursa Caddesi’nin yükünü arttırmış durumda. Yıllardan beri yetkililer tarafından bu konuda çözümler getirilmeye çalışılmış olsa da bunların yetersiz kalması trafik sorununun her geçen gün daha fazla ön plana çıkmasına neden oluyor. Son yıllarda yaşanan kazalarda ağır hasarların ve can kayıplarının olması mevcut trafiğe çözüm bulunmasını zorunlu kılıyor. İlçedeki hayatın belirli bölge ve caddelerle sınırlı kalması ise bu bölgelerdeki kiraları dahi etkilemiş durumda. Ekonomik hareketliliğin kaldıramayacağı kadar yükselen kiralar ekonomik olarak da ilçe vatandaşını zorluyor. Bu konuda yapılan açıklamalarda ve sunulan fikirlerdeki ortak nokta ise ilçede alternatif merkezlerin yaratılarak tek merkezdeki yükün dağıtılması.
BAŞKAN GİRGİN’DEN TRAFİK ANALİZİ
Konuyla ilgili Paşada’ya özel açıklamalar yaparak değerlendirmelerde bulunan Mustafakemalpaşa Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Vahit Girgin ise bugüne kadar yaşanan sürece dikkat çekti. “Mustafakemalpaşa Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası sorumluluğuyla göreve geldiğim günden bugüne kadar şartlar içerisinde çözüm üretmeye çalışıyoruz. Mustafakemalpaşa’nın trafik sorunları ve çözümleri olarak iki defa rapor hazırlayarak dönemin yöneticilerine ilettik. Son olarak Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Mehmet Kanar’a da bu raporumuzu sunduk.” diyen Başkan Vahit Girgin mevcut çalışmalar neticesinde 3. köprünün önemli bir gelişme olduğunu aktardı.
ŞEHRE KATKI SAĞLAYACAK!
“Raporlarımızda Mustafakemalpaşa için 2 köprüye ihtiyaç olduğunu özellikle vurgulamıştık. Bunlardan birisi şu anda tamamlanmak üzere. Diğerinin de Yalıntaş bölgesinde olması gerektiğini düşünüyoruz. İnsanlara yasak demek yeterli değil. Onlara alternatif sunmak gerekiyor. Bu nedenle iki köprü ile birlikte alternatiflerin yaratılması gerekiyor. Köprülerin yapılması ile birlikte hem Karşıyaka hem de Aralık, Çördük gibi bölgelerde şehircilik ve tarımsal anlamda gelişim sağlanabilir. Yalıntaş Bulvarı olarak adlandırılan bulvarı açıldığında bu tip alternatiflerin ne kadar katkı sağladığının önemini gördük.” diyen Vahit Girgin 3. köprü ile birlikte şehirdeki trafiğe yönelik önemli bir adım atılacağını aktardı.
ESKİ MİMARI VE YAPILAŞMA, MEVCUT TALEBİ KARŞILAMIYOR
Mustafakemalpaşa’nın özellikle merkez bölgesindeki eski yerleşim ve yapılaşma, mevcut trafiğe göre uygun değil. Dar sokaklarda tek yönlü parklanmanın da yapılması hareket alanlarını daha da kısıtlıyor.
BİR DİĞER PROBLEM: PARK
Mustafakemalpaşa’da trafik sorunun zirveye ulaştığı gün Perşembe. Pazar olması nedeniyle şehir içi ulaşımında hem yaya hem de sürücü olarak vatandaşlar ciddi sorunlar yaşıyor. Aynı şekilde park alanlarının çok sınırlı ve yetersiz olması her hafta aynı sorunların tekrar tekrar yaşanmasına yol açıyor. Bu konuda açıklama yapan Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı “Bu konuda kamulaştırılması gereken alanlar bir an önce kamulaştırılmalı ve park alanı olarak kullanıma açılmalı. Özellikle katlı otopark yapımı ile mevcut park sorununa çözüm bulunmalı. Kapalı pazar yerinin yapımı sırasında mevcut haline karşı çıkmıştık. Oraya daha kapsamlı 1-2 kat daha fazla otopark yapılabilirdi. Böylece pazara gelen kişilerin araçlarını alt kata park etmesi ve alışverişini yaparak rahatça evine dönmesi sağlanabilirdi.” dedi.
YAŞANAN KAZALAR
“Kazalar, sürücü ya da yaya hatası ve mevcut caddelerin fiziki konumu nedeniyle yaşanıyor. Özellikle Fevzipaşa Caddesi’nde yaşanan kazaların ağır hasarlı olmasının nedeni araçların hızlı gitmesi. İnsanların karşıdan karşıya geçmesi için güvenli bir ortam sunulmalı. Alt geçit pahalı oluyorsa, bir iki yere üst geçit yapılabilir. Böylece alternatif sunulabilir ve benzer çözümlerle kazalar önlenebilir.” Diyerek Fevzipaşa’daki kazalara da dikkat çeken Başkan Girgin bu konuda hızlı bir çözümün bulunması gerektiğini vurguladı.
RAPORDA NELER YER ALDI?
2010 ve 2014 yılında Mustafakemalpaşa Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası tarafından hazırlanan raporda, ilçedeki trafik sorunları tespit edilerek kısa, orta ve uzun vadede yapılması gerekenler öneri şeklinde sunulmuştu. Bu raporlarda “Mustafakemalpaşa’da belediye binası civarı, Bursa Caddesi’ne merkezlenen şehir içi alışveriş çarşı yapısı bu bölgede araç ve yaya trafiği yaratmakta. Bu baskı şehrin muhtelip bölgelerine cazibe merkezi oluşturarak dağıtılmalıdır. Merkez alanlarda otopark alanları oluşturulmalı ve yeni yapılacak tüm yeni yapılarda otopark şartı getirilmelidir. Ticari olarak çalıştırılan otopark ücretlerinin ise uygun hale getirilerek tercih edilmesi sağlanmalıdır.” denilirken aradan geçen yıllara rağmen mevcut sorunların Mustafakemalpaşa’nın gündeminde olması da yöneticiler anlamında soru işaretleri yarattı.
MUSTAFAKEMALPAŞA’DA KORONA VİRÜSTE TALEP AZALDI
Edinilen bilgiye göre 2019 yılı içerisinde (Trafiğe yeni giren ve değişim birlikte olmak üzere) 3 bin 770 plaka basımı yapıldı. Bununla birlikte her ay yaklaşık 250 plaka basımının yapıldığı ilçede korona virüs döneminde talep azalarak yüzde 50 oranında bir düşüş yaşandı
MUSTAFAKEMALPAŞA TRAFİK SORUNU İÇİN İLÇEDE NE YAPILDI?
Mustafakemalpaşa’da son yıllarda daha büyük bir problem haline gelen trafik sorunu için atılan tek hamle Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Mehmet Kanar’ın başkan olmasıyla birlikte çalışmaların yeniden başlatıldığı 3. köprü. Bu köprü ile birlikte transit geçişlerde şehir merkezinin kullanılmasının engellenmesi, karşıyakaya geçişlerde tüm yükü çeken ana köprünün yükünün hafifletilmesi hedefleniyor.
Bunun dışında yeni park alanı yaratma, ana caddelerdeki park ve trafik sorununu çözme noktasında yapılan bir çalışma bulunmuyor.
Mustafakemalpaşa’da en büyük problem: TRAFİK
Trafiğe kayıtlı araç sayısının 33 bin 748 olduğu ilçede her 3 kişiden 1’ine araç düşüyor. Giderek artan problemlere karşı ise çözümlerin yetersiz kalması ilçedeki trafik probleminin günden güne artmasına neden oluyor. Bu sayımızda Mustafakemalpaşa’daki trafik sorununu irdeledik.
Mustafakemalpaşa’da merkezin belirli bir bölgede yoğunlaşması, Balıkesir Caddesi ve Bursa Caddesi’nin yükünü arttırmış durumda. Yıllardan beri yetkililer tarafından bu konuda çözümler getirilmeye çalışılmış olsa da bunların yetersiz kalması trafik sorununun her geçen gün daha fazla ön plana çıkmasına neden oluyor. Son yıllarda yaşanan kazalarda ağır hasarların ve can kayıplarının olması mevcut trafiğe çözüm bulunmasını zorunlu kılıyor. İlçedeki hayatın belirli bölge ve caddelerle sınırlı kalması ise bu bölgelerdeki kiraları dahi etkilemiş durumda. Ekonomik hareketliliğin kaldıramayacağı kadar yükselen kiralar ekonomik olarak da ilçe vatandaşını zorluyor. Bu konuda yapılan açıklamalarda ve sunulan fikirlerdeki ortak nokta ise ilçede alternatif merkezlerin yaratılarak tek merkezdeki yükün dağıtılması.
BAŞKAN GİRGİN’DEN TRAFİK ANALİZİ
Konuyla ilgili Paşada’ya özel açıklamalar yaparak değerlendirmelerde bulunan Mustafakemalpaşa Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Vahit Girgin ise bugüne kadar yaşanan sürece dikkat çekti. “Mustafakemalpaşa Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası sorumluluğuyla göreve geldiğim günden bugüne kadar şartlar içerisinde çözüm üretmeye çalışıyoruz. Mustafakemalpaşa’nın trafik sorunları ve çözümleri olarak iki defa rapor hazırlayarak dönemin yöneticilerine ilettik. Son olarak Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Mehmet Kanar’a da bu raporumuzu sunduk.” diyen Başkan Vahit Girgin mevcut çalışmalar neticesinde 3. köprünün önemli bir gelişme olduğunu aktardı.
ŞEHRE KATKI SAĞLAYACAK!
“Raporlarımızda Mustafakemalpaşa için 2 köprüye ihtiyaç olduğunu özellikle vurgulamıştık. Bunlardan birisi şu anda tamamlanmak üzere. Diğerinin de Yalıntaş bölgesinde olması gerektiğini düşünüyoruz. İnsanlara yasak demek yeterli değil. Onlara alternatif sunmak gerekiyor. Bu nedenle iki köprü ile birlikte alternatiflerin yaratılması gerekiyor. Köprülerin yapılması ile birlikte hem Karşıyaka hem de Aralık, Çördük gibi bölgelerde şehircilik ve tarımsal anlamda gelişim sağlanabilir. Yalıntaş Bulvarı olarak adlandırılan bulvarı açıldığında bu tip alternatiflerin ne kadar katkı sağladığının önemini gördük.” diyen Vahit Girgin 3. köprü ile birlikte şehirdeki trafiğe yönelik önemli bir adım atılacağını aktardı.
ESKİ MİMARI VE YAPILAŞMA, MEVCUT TALEBİ KARŞILAMIYOR
Mustafakemalpaşa’nın özellikle merkez bölgesindeki eski yerleşim ve yapılaşma, mevcut trafiğe göre uygun değil. Dar sokaklarda tek yönlü parklanmanın da yapılması hareket alanlarını daha da kısıtlıyor.
BİR DİĞER PROBLEM: PARK
Mustafakemalpaşa’da trafik sorunun zirveye ulaştığı gün Perşembe. Pazar olması nedeniyle şehir içi ulaşımında hem yaya hem de sürücü olarak vatandaşlar ciddi sorunlar yaşıyor. Aynı şekilde park alanlarının çok sınırlı ve yetersiz olması her hafta aynı sorunların tekrar tekrar yaşanmasına yol açıyor. Bu konuda açıklama yapan Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı “Bu konuda kamulaştırılması gereken alanlar bir an önce kamulaştırılmalı ve park alanı olarak kullanıma açılmalı. Özellikle katlı otopark yapımı ile mevcut park sorununa çözüm bulunmalı. Kapalı pazar yerinin yapımı sırasında mevcut haline karşı çıkmıştık. Oraya daha kapsamlı 1-2 kat daha fazla otopark yapılabilirdi. Böylece pazara gelen kişilerin araçlarını alt kata park etmesi ve alışverişini yaparak rahatça evine dönmesi sağlanabilirdi.” dedi.
YAŞANAN KAZALAR
“Kazalar, sürücü ya da yaya hatası ve mevcut caddelerin fiziki konumu nedeniyle yaşanıyor. Özellikle Fevzipaşa Caddesi’nde yaşanan kazaların ağır hasarlı olmasının nedeni araçların hızlı gitmesi. İnsanların karşıdan karşıya geçmesi için güvenli bir ortam sunulmalı. Alt geçit pahalı oluyorsa, bir iki yere üst geçit yapılabilir. Böylece alternatif sunulabilir ve benzer çözümlerle kazalar önlenebilir.” Diyerek Fevzipaşa’daki kazalara da dikkat çeken Başkan Girgin bu konuda hızlı bir çözümün bulunması gerektiğini vurguladı.
RAPORDA NELER YER ALDI?
2010 ve 2014 yılında Mustafakemalpaşa Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası tarafından hazırlanan raporda, ilçedeki trafik sorunları tespit edilerek kısa, orta ve uzun vadede yapılması gerekenler öneri şeklinde sunulmuştu. Bu raporlarda “Mustafakemalpaşa’da belediye binası civarı, Bursa Caddesi’ne merkezlenen şehir içi alışveriş çarşı yapısı bu bölgede araç ve yaya trafiği yaratmakta. Bu baskı şehrin muhtelip bölgelerine cazibe merkezi oluşturarak dağıtılmalıdır. Merkez alanlarda otopark alanları oluşturulmalı ve yeni yapılacak tüm yeni yapılarda otopark şartı getirilmelidir. Ticari olarak çalıştırılan otopark ücretlerinin ise uygun hale getirilerek tercih edilmesi sağlanmalıdır.” denilirken aradan geçen yıllara rağmen mevcut sorunların Mustafakemalpaşa’nın gündeminde olması da yöneticiler anlamında soru işaretleri yarattı.
MUSTAFAKEMALPAŞA’DA KORONA VİRÜSTE TALEP AZALDI
Edinilen bilgiye göre 2019 yılı içerisinde (Trafiğe yeni giren ve değişim birlikte olmak üzere) 3 bin 770 plaka basımı yapıldı. Bununla birlikte her ay yaklaşık 250 plaka basımının yapıldığı ilçede korona virüs döneminde talep azalarak yüzde 50 oranında bir düşüş yaşandı
MUSTAFAKEMALPAŞA TRAFİK SORUNU İÇİN İLÇEDE NE YAPILDI?
Mustafakemalpaşa’da son yıllarda daha büyük bir problem haline gelen trafik sorunu için atılan tek hamle Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Mehmet Kanar’ın başkan olmasıyla birlikte çalışmaların yeniden başlatıldığı 3. köprü. Bu köprü ile birlikte transit geçişlerde şehir merkezinin kullanılmasının engellenmesi, karşıyakaya geçişlerde tüm yükü çeken ana köprünün yükünün hafifletilmesi hedefleniyor. Bunun dışında yeni park alanı yaratma, ana caddelerdeki park ve trafik sorununu çözme noktasında yapılan bir çalışma bulunmuyor.
MUSTAFAKEMALPAŞA'DAKİ ARAÇ SAYISI NE KADAR?
Mustafakemalpaşa’da 1 Haziran 2020 tarihi itibariyle trafiğe kayıtlı araç sayısı 33 bin 748. Bu araçların türlerine göre dağılımında ise;
10408 otomobil
317 minibüs
343 otobüs
942 kamyon
4856 kamyonet
9581 motosiklet ve elektrikli bisiklet
61 tanker
6710 traktör
260 yarı römork
238 çekici
68 özel amaçlı ticari araç
Editör: Haber Merkezi