Nisan ayı enflasyonu açıklandı. Buna göre, Nisan ayında tüketici fiyatları beklentinin altında geldi ve aylık yüzde 1,69, yıllık yüzde 19,50 arttı. Beklenti aylık yüzde 2,3 ve yıllık yüzde 20,2 şeklindeydi.
Aylık en yüksek artış %6,77 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda oldu. Ana harcama grupları itibariyle 2019 yılı
Nisan ayında endekste yer alan gruplardan, giyim ve ayakkabıda %5,36, ev eşyasında %2,65, çeşitli mal ve hizmetlerde %1,94 ve gıda ve alkolsüz içeceklerde %1,40 artış gerçekleşti.
Aylık düşüş gösteren tek grup %0,30 ile haberleşme oldu
Ana harcama grupları itibariyle 2019 yılı Nisan ayında endekste yer alan gruplardan sadece haberleşme grubunda %0,30 oranında düşüş gerçekleşti.
Yıllık en fazla artış %31,86 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda gerçekleşti
TÜFE'de, bir önceki yılın aynı ayına göre ev eşyası %27,64, çeşitli mal ve hizmetler %27,47, sağlık %19,75 ve lokanta ve oteller %19,58 ile artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.
Özel kapsamlı TÜFE göstergesi (B) aylık %1,45 arttı
İşlenmemiş gıda ürünleri, enerji, alkollü içkiler ve tütün ile altın hariç TÜFE'de 2019 yılı Nisan ayında bir önceki aya göre %1,45, bir önceki yılın Aralık ayına göre %1,77, bir önceki yılın aynı ayına göre %16,78 ve on iki aylık ortalamalara göre %18,48 artış gerçekleşti.
Nisan 2019'da endekste kapsanan 418 maddeden; 42 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 294 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 82 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.
ZAM ŞAMPİYONU LİMON
Açıklanan verilerle Nisan ayında fiyatı en çok artan ve azalan ürünler de belli oldu. Buna göre, Nisan ayının zam şampiyonu yüzde 31,90'lık fiyat artışıyla limon olurken bu dönemde fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde 0,50 ile kadın kazağı olarak gerçekleşti.
Nisan ayının zam şampiyonu yüzde 31,90'lık artışla limon oldu. Onu yüzde 31,55'le kuru soğan, yüzde 26,69'la havuç, yüzde 23,74'le kadın ceketi, yüzde 23,17 ile patates, yüzde 22,27 ile erkek gömleği, yüzde 21,10'la domates izledi.
EN ÇOK PATLICAN UCUZLADI
Fiyatı en çok düşen ürün yüzde 48,20 ile patlıcan oldu. Taze fasulye yüzde 31,51, çarliston biber yüzde 27,34, salatalık yüzde 25,85 azaldı.
SÖZ KONUSU DÖNEMDE FİYATI EN ÇOK ARTAN ÜRÜNLER ŞU ŞEKİLDE GERÇEKLEŞTİ:
Limon yüzde 31,90
Kuru soğan yüzde 31,55
Havuç yüzde 26,69
Ceket (kadın için) yüzde 23,74
Patates yüzde 23,17
Gömlek (erkek için) yüzde 22,27
Domates yüzde 21,10
Gömlek (kadın için) yüzde 19,70
Etek yüzde 19,64
Ceket (erkek için) yüzde 17,01
Pantolon (çocuk için) yüzde 14,95
Takım elbise (erkek için) yüzde 13,81
Tavuk eti yüzde 12,20
Muz yüzde 9,91
Makyaj malzemeleri yüzde 9,82
Dana eti yüzde 9,24
Sarımsak yüzde 8,00
Sigaralar yüzde 7,73
Yatak örtüsü yüzde 7,19
Yatak odası takımı yüzde 6,95
AYNI DÖNEMDE FİYATI EN ÇOK AZALAN ÜRÜNLERDE ŞÖYLE:
Kazak (kadın için) yüzde -0,54
Erkek mont yüzde -0,58
Telefon ekipmanları (cep telefonu) yüzde -0,80
Kazak (erkek için) yüzde -0,82
Motor yağları yüzde -0,98
Süt yüzde -1,08
Oyun konsolu yüzde -1,08
Bulaşık için temizlik ve bakım ürünleri yüzde -1,79
Elektrikli küçük ev aletleri (tost makinası) yüzde -1,99
Poşet bitki ve meyve çayı yüzde -2,13
Telefon yedek parçaları (SIM kart, batarya) yüzde -2,75
Traş malzemeleri yüzde -2,81
Yumurta yüzde -5,42
Marul yüzde -10,39
Kabak yüzde -20,57
Sivri biber yüzde -25,28
Salatalık yüzde -25,85
Çarliston biber yüzde -27,34
Taze fasulye yüzde -31,51
Patlıcan yüzde -48,20
Kaynak: Bursadabugün
Editör: Haber Merkezi