Profesyonel "Site ve Apartman Yöneticiliği" Mustafakemalpaşa’da
Mustafakemalpaşa'da bir ilke imza atan ve “Yönetim Danışmanlığını” Mustafakemalpaşa’ya profesyonel bir şekilde getiren Ayşe Alan ile bir röportaj gerçekleştirdik.
Sizi tanıyabilir miyiz ?
İsmim Ayşe Alan, 42 yaşındayım. Doğma büyüme Mustafakemalpaşalıyım. Doğduğum günden beri Mustafakemalpaşa‘da ikamet etmekteyim. 20 yıl boyunca Esnaf Kefalet Kredi Kooperatifi’nde muhasebe memuru olarak çalıştım. Daha sonra kendi işimi yapmak için ayrılma kararı aldım. İş arayışına girdim ve KOSGEB kursuna katıldım, bu kurstan aldığım belge ile devlet destekli kuaför işletmesi devraldım. Orada dört yıl kadar faal olarak çalıştım. Daha sonra bu mesleği yapmak istemediğimi ve asıl kalem kağıt işlerinin bana daha keyif verdiğini fark ettim. Daha sonra 232 dairelik TOKİ konutlarında yönetici oldum. Bir süre yönetici olarak görev yaptıktan ve olumlu dönüşler aldıktan sonra kendi kendime dedim ki, bu işi profesyonelleştirmek nasıl olurdu.
Yönetim ve Danışmanlık mesleğini biraz anlatır mısınız ?
Yeterli eğitim ve sertifikaları tamamladıktan sonra Saray Plaza da kendime yeni bir iş kurdum. Bir buçuk yıldan bu yana Mustafakemalpaşa‘da bu faaliyeti sürdürmekteyim. Niye bu iş diye sorarsanız, büyükşehirlerdeki siteler ve apartmanlar bu şekilde yönetilmekte ve Mustafakemalpaşamızda bu eksik görünmektedir. Alan danışmanlık ve yönetim olarak bizler sitelerin ve apartmanların aidat takiplerini, apartman temizliği, muhasebe işlerini, apartmanla ilgili tüm ihtiyaçların karşılanmasını, bahçe düzenlemesi merdiven temizliği, işçi çalıştırma ve apartmanın başka sorunları gibi bütün konularla ilgileniyoruz. İnsanlar genelde yönetici olmaktan çekimser davranır. Veya zorunlu olarak bu işi yaparlar. Bu işlerle ilgilenmenin daha sağlıklı olması için dışarıdan yönetici tercih etmeleri daha güzel ve mantıklı oluyor.
Sizden bu hizmeti alanların bakış açısı ve geri dönüşleri nasıl oldu ?
Yönetici, kat maliklerinden birisi olduğunda, haliyle diğer konutlardaki insanlar ile mutlaka tanıdıklığı veya bir sohbet oluyor. Aidat takipleri cüzi bir rakam oluyor. . Bu sebeple kendisi istemekte güçlük çekiyor onları toplamak ayıp olacak gibi düşünülüyor. Veya bazen apartman yöneticisi yaşlı bireyler oluyor. Bu iletişimi biraz zorlaştırıyor. Fakat dışarıdan birini atadığımızda, kat mülkiyeti kanunları uygulanıyor. Yani herkes aidatını düzenli olarak ödemiş oluyor. Ödemediğinde ise icra takibi oluşuyor.
Bu sistem ile daha sağlıklı para toplanıp ve daha sağlıklı hizmet veriliyor. Apartmanın sorunlarına daha sağlıklı ve daha çabuk cevap veriliyor. Bu sebepten dolayı bizleri tercih ediyorlar.
İletişim sistemimizi soracak olursanız WhatsApp grubu kurduk. Kullandığımız bir aplikasyon uygulaması var oradan her şeyi takip ediyoruz. Bu uygulama ile kişiler biz yöneticilerin, şeffaf bir şekilde harcamalarını, giderlerini ve gelirlerini görebilir. Onlara ilettiğimiz internet sitesi linki ile İnternet bankacılığı çatısı altında, ödeme yapılan bütün faturaları ve hesapları güvenli bir şekilde insanlar ile paylaşma imkanı sunuyoruz.
Bu hizmetin süresi veya ücretleri nelerdir ?
Siteler veya apartmanlarla Yönetim Danışmanlık sözleşmemiz 1 sene oluyor. Ve aylık 30 TL aidat ücreti alıyoruz. Bu 30 TL dışında herhangi bir ücret kesinlikle talep etmiyoruz.
Kat malikleri akıllarına takılan bir soru, apartman ile ilgili bir problemler de her daim bizi arayabilirler. Bir telefon açmaları yeterlidir.
Bizim amacımız insanların kendilerini en huzurlu hissettikleri yer olan evlerinde huzurlarının bozulmaması. Komşuluk ilişkilerinin zedelenmesi ve kavgalar çıkması. Biz bu şekilde yola çıktık. Ve ne mutludur ki sistemimiz herkesçe çok beğenildi. Gayet olumlu dönüşler aldık. Yönetim Danışmanlık hizmetini Mustafakemalpaşa’da profesyonel bir şekilde yapmaya devam edeceğiz.
ALAN DANIŞMANLIK 0551 942 42 44 / Saray Plaza Mustafakemalpaşa
Yönetim Danışmanlığı Nedir ?
Site Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu ile site sakinleri, kiracılar ve site çalışanlarından gelen her türlü soruna, sitelerde yaşanan problemlere, yaşanan sıkıntılara ve anlaşmazlıklara mevzuat doğrultusunda çözüm üretilmesi. Genel Kurul danışmanlığı. Genel Kurulun sevk ve idaresi. Site hesaplarının resmi kayıtları göre incelenmesi. Yönetim planı hazırlanması. İşletme projesi olmayan sitelere işletme projesi yapılması. Müteahhit firmalara site yönetimi ile ilgili olarak her türlü desteğin verilmesi, geçici yönetim ve denetim kurullarının atanması. Yönetici ya da yönetim kurulu seçimi yapamayan sitelere danışmanlık hizmeti verilmesi.
Bunlar da ilginizi çekebilir