Bursa -Mudanya tren hattı.
1870’lerin başında Güney Marmara’nın dünyaya açılan kapısı durumunda olan Bandırma Limanı ile Balıkesir arasında bir demiryolunun inşası ilk defa düşünülmüş. 1870 yılında Mösyö Vilkinson isimli bir girişimcinin çalışmalarından bir sonuç alınamamıştı. Çünkü Osmanlı devleti yetkilileri Bandırma'dan başlayacak olan demiryolu hattının Ege bölgesi limanlarına kadar uzamasını istiyorlardı. Böylece bu güzergâhta yapılacak olan bir demiryolu hattı bölgedeki ziraat ve ticareti canlandıracak ve Bandırma Limanından yapılan ticaret artacaktı. Yapılması düşünülen demiryolu hattının güzergâhında bulunan Kirmasti (Mustafakemalpaşa) ve Mihaliç’ten Bursa’ya bir şube hattının da çekilmesinin faydalı olacağı Osmanlı Devleti yetkililerince bilinmekte idi. Bu çalışmalar sonucu Bandırma-Soma demiryolu hattı yapılması için, Fiyolil-Fojerol-Savarniya Şirketi temsilcisi Mösyö Bele ile Ticaret ve Nafia Nezareti arasında 1900 yılında bir anlaşma yapıldı. Mösyö Bele Bandırma-Soma demiryolu hattının yapımı ve birincisi Sultan Çayırı’nda, ikincisi Kirmasti’de (Mustafakemalpaşa) ve üçüncüsü Balya’da olmak üzere şube hatları inşa etme hakkına sahipti. Şube hatlarının inşası, ana hattın inşasının bitiminden sonra başlanacak ve bu hatların yapımı inşaata başlanıldıktan sonraki üç yıl içerisinde bitirilecekti. Bandırma-Soma demiryolunun yapılması Bursa şehrinin ticareti açısından da önemliydi. Bursa Ticaret Odası 24 Kasım 1906 da Bandırma-Soma demiryolu hattıyla ilgili olarak yazılan tezkerede, Bursa ziraatının, ticaretinin ve sanayisinin gelişmesine katkıda bulunacağı için hattın güzergâhında bulunan Kirmasti veya Mihaliç’ten Bursa’ya bir şube hattı uzatılmasını istemişti. Ancak Mösyö Bele'nin bu demiryolunu inşa etme projesi askeri endişeler ve bazı sorunlar yüzünden gerçekleşmedi. Bandırma-Soma demiryolu imtiyazı 6 Mart 1910 tarihinde İzmir-Kasaba ve Temdidi Demiryolu Şirketine verildi. İki buçuk yılda tamamlanan Bandırma-Soma demiryolunu Ekim 1912 de işletmeye açıldı. Demiryolu hattında, Bandırma Limanı, Sığırcı, Aksakal, Okçugöl, Susurluk, Ömerköy, Yeniköy, Balıkesir, Çukur Hüseyin, Soğucak, Giresun (Savaştepe) ve Beyce istasyonları bulunmaktaydı. İzmir-Kasaba ve Temdidi Demiryolu Şirketi isterse Bandırma-Soma hattının işletmeye açılmasından sonra 4 sene içinde Mihaliç, Sultançayırı, Kirmasti ve Balya’ya şube hatları döşeyebilecekti. Bursa Ticaret Odası, Bandırma-Soma demiryoluna, Mihaliç ve Kirmasti’nin de alınması kararından sonra memnuniyetlerini yazılı olarak bildirmişti. Ancak Kirmasti (Mustafakemalpaşa) üzerinden bir şube hattı yapımı gerçekleşmemiş ve Mustafakemalpaşa demiryolundan mahrum kalmıştır. Halen kullanılan bu hat ilçemizin batı sınırından Çeltikçi Mahallesinin üç kilometre uzağından geçer. Çeltikçi’ye en yakın istasyon Okçugöl’dür. Susurluk ilçesi Yahyaköy Mahallesi yakınlarındaki Mustafakemalpaşa İstasyonu ise günümüzde kullanılmamaktadır. Halit ERSÖZDEMİRYOLU VE MUSTAFAKEMALPAŞA
Bunlar da ilginizi çekebilir